Кафедра товарознавства, маркетингу та комерційної логістики ЧТЕІ КНТЕУ


Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Підготовка фахівців освітнього ступеня «бакалавр» за спеціальністю «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» здійснюється на базі повної загальної середньої освіти на денній та заочній формах навчання; а також на основі освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста за спеціальністю «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність», спеціалізацією (освітньою програмою) «Товарознавство і комерційна діяльність» на заочній зі скороченим строком навчання.
Підготовка фахівців освітнього ступеня «магістр» здійснюється за спеціальністю «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність», освітньою програмою «Товарознавство і комерційна логістика» на денній і заочній формах навчання.
Хто такий товарознавець? Це людина, яка розбирається в товарах, вміє правильно підбирати асортимент, формувати ціни, займатися обліком продукції, контролем її якості і т. д. Справитися з такими обов'язками зможе не кожен.
Особисті якості товарознавця:
До загальних здібностей товарознавця слід віднести високий рівень загального інтелекту, розвиток словесно-логічного мислення, кмітливість. Товарознавець зобов'язаний, з одного боку, вміти швидко приймати рішення, а з іншого – ретельно прораховувати стратегію магазину або складу, на якому працює. Незважаючи на великі навантаження, товарознавець зобов'язаний бути доброзичливим і ввічливим. Точність і пунктуальність – ще дві якості, без яких не вийде хорошого фахівця. Складність професії і велика відповідальність вимагають від товарознавця аналітичного складу мислення, швидкого реагування на зміни ситуації на ринку. І звичайно, хороший фахівець – це той, хто повністю відповідає за свої дії. Крім акуратності та комунікаційних здібностей, товарознавець повинен мати організаторські нахили, вирішувати поставлені завдання, які будуть виникати у його діяльності регулярно.
Освіта
Сучасний товарознавець повинен не тільки досконало володіти методами оцінки якості товарів, але й знати сучасні методи та прийоми маркетингу і менеджменту, бути добре обізнаним з усіма прогресивними формами організації торгівлі, тенденціями розвитку галузей, які виробляють товари, а також бути ознайомленим з їх кращими зразками із розвинутих країн світу. В межах однієї організації товарознавець може виконувати різні обов'язки. Тому той, хто вирішив освоїти цю професію, повинен пам'ятати: товарознавець – це фахівець широкого профілю. Отже, йому необхідні чудова освіта і широкий кругозір.
Кар’єра
Спеціальність затребувана в торгівлі, без неї не можуть обійтися організації, що захищають інтереси покупців, митниці, склади. Перевага цієї спеціальності – це великий вибір робочих місць. Адже товарознавець може влаштуватися у різні заклади торгівлі (магазини, супермаркети), торговельні компанії, митні органи, спеціалізовані лабораторії експертизи та сертифікації товарів, складські приміщення, інспекції з питань захисту прав споживачів.
Попит на цю професію ще пояснюється тим, що її представники займаються деякими робочими елементами інших фахівців (мерчандайзер, менеджер і т. ін.). Ще товарознавцям довіряють по причині того, що вони в однаковій мірі представляють інтереси 2 сторін – яка купує і яка продає.