Соціально-психологічна підтримка в ЧТЕІ ДТЕУ
СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНА ПІДТРИМКА ЧТЕІ ДТЕУ
ВСЕУКРАЇНСЬКА ПРОГРАМА МЕНТАЛЬНОГО ЗДОРОВ’Я «ТИ ЯК?»
Соціально-психологічна підтримка в ЧТЕІ ДТЕУ забезпечує своєчасне і систематичне вивчення психофізичного розвитку здобувачів освіти, мотивів їх поведінки і діяльності з урахуванням вікових, інтелектуальних, фізичних, гендерних та інших індивідуальних особливостей, сприяє створенню умов для виконання освітніх і виховних завдань Чернівецького торговельно-економічного інституту ДТЕУ.
Соціально-психологічна підтримка реалізовується у відповідності до Етичного Кодексу психологів, тому кожному відвідувачу гарантується конфіденційність, анонімність, гуманність, безумовна повага до особистісного життя, компетентність.
Соціально-психологічна підтримка в ЧТЕІ ДТЕУ здійснюється в двох напрямках: соціальна та психологічна. За напрямки відповідає соціолог/психолог.
Основний фокус соціально-психологічної підтримки в ЧТЕІ ДТЕУ спрямовано на:
- збереження та зміцнення психічного та соціального здоров’я здобувачів освіти;
- надання психологічної і соціально-педагогічної допомоги всім учасникам освітнього процесу;
- сприяння особистісному, інтелектуальному, фізичному і соціальному розвитку здобувачів вищої освіти шляхом доповнення сучасних методів навчання та виховання ефективними психолого-педагогічними технологіями; сприяння забезпеченню психологічної безпеки;
- сприяння вирішенню освітніх і виховних завдань, професійної гнучкості студентів, формуванню соціальної компетентності як передумови ефективної соціалізації молоді;
- надання допомоги здобувачам вищої освіти у визначенні своїх можливостей з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей; соціально-психологічний супровід осіб різних соціальних категорій;
- надання допомоги кураторам та викладачам у вихованні студентів та формуванні у них принципів взаємодопомоги, толерантності, відповідальності, впевненості у собі, здатності до активної соціальної взаємодії.
Принципи діяльності:
- дотримання прав людини;
- науковість, цілісність і наступність, професійна компетентність та відповідальність;
- індивідуальний підхід;
- конфіденційність;
- доступність соціально-педагогічних та психологічних послуг (допомоги);
- міждисциплінарність, комплексність і системність у здійсненні професійної діяльності;
- добровільність;
- емпатійність;
- дотримання норм професійної етики.
Основними напрямками діяльності є діагностика (виявлення причин труднощів у навчанні та психологічній адаптації; вивчення та визначення потенційних можливостей в освітньому процесі, професійному самовизначенні); соціально-психологічна профілактика – сприяння повноцінному розвитку особистості студентів і студентських груп, сприяння здоровому способу життя; попередження особистісних та міжособистісних проблем, соціально-психологічних конфліктів тощо; корекція (усунення виявлених труднощів соціально-психічного розвитку здобувачів вищої освіти); консультування (індивідуальна та групова робота, яка має на меті опрацювання запитів учасників освітнього процесу); зв’язки з громадськістю (спрямованість на співпрацю між окремими особами, колективами, соціальними групами); медіаторство; формування у студентів та співробітників високого рівня соціальної та психологічної культури; надання психолого-педагогічної допомоги студентам, які перебувають у кризовій ситуації (постраждали від соціальних, техногенних, природних катастроф, перенесли тяжкі хвороби, стреси, переселення, зазнали домашнього насильства, булінгу тощо) з метою адаптації до умов навчання і життєдіяльності (за потребою); підтримка та розвиток волонтерського руху в студентському середовищі.
До основних завдань належать:
- проведення із залученням фахівців навчально-наукових заходів з актуальних соціально-психологічних питань супроводу навчально-виховного процесу, впровадження інклюзії;
- організація та проведення спільно з іншими структурними підрозділами індивідуальних та групових практичних занять (консультацій, тренінгів), спрямованих на особистісний та професійний розвиток, самовдосконалення, психологічну підтримку студентів і викладачів;
- проведення анкетування і тестування студентів та викладачів та інших учасників освітнього процесу;
- організація спільно з іншими структурними підрозділами діяльності студентських активностей, спрямованих на різносторонній розвиток та урізноманітнення студентського життя у позанавчальний час;
- організація та проведення спільно з іншими структурними підрозділами профорієнтаційних заходів, що сприяють свідомому професійному самовизначенню потенційних абітурієнтів та консультування з питань успішного професійного вибору старшокласників та їхніх батьків;
- підвищення психологічної культури усіх учасників навчально-виховного процесу, гармонізація стосунків у студентських і викладацьких колективах;
- протидія булінгу, мобінгу, кібербулінгу, харасменту, проявам неетичної поведінки та дискримінації, допомога у розв’язанні конфліктів.
Запити серед учасників освітнього процесу формуються через особистий контакт, через скриньку довіри, або анонімний електронний запис на індивідуальні консультації психолога.
Телефон довіри: (0372) 51-11-58, або (0372) 52-24-24
Скринька довіри: 1 корпус (поверх 1 та 3)
Кабінет психолога: 1 корпус, ауд. 325
Під час карантину прийом(консультування) ведеться онлайн!
Види психологічного насильства
Популярні запитання до психолога
Як убезпечити себе та близьких в період військового часу
- У разі надзвичайної ситуації або війни
- Рекомендований вміст тривожної валізи
- Безпека у військовий час
- Як діяти у кризовій ситуації. Пам'ятка для сім'ї
Безпека в цифровому середовищі - необхідні навички сучасності
- Дізнайся про свої права в цифровому середовищі Рекомендації Ради Європи щодо поваги, захисту та здійснення прав дитини в цифровому середовищі
- Що таке «Фейк»? Як розпізнати «Фейк»?
- Рекомендації МОН щодо необхідності проведення додаткових профілактичних заходів в середовищі дітей та підвищення обізнаності батьків