Чернівецький торговельно-економічний інститут Державного торговельно-економічного університету

Сертифікована система управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015

Соціально-психологічна підтримка в ЧТЕІ ДТЕУ





Соціально-психологічна підтримка ЧТЕІ ДТЕУ



Соціально-психологічна підтримка в ЧТЕІ ДТЕУ забезпечує своєчасне і систематичне вивчення психофізичного розвитку здобувачів освіти, мотивів їх поведінки і діяльності з урахуванням вікових, інтелектуальних, фізичних, гендерних та інших індивідуальних особливостей, сприяє створенню умов для виконання освітніх і виховних завдань Чернівецького торговельно-економічного інституту ДТЕУ.

Соціально-психологічна підтримка реалізовується у відповідності до Етичного Кодексу психологів, тому кожному відвідувачу гарантується конфіденційність, анонімність, гуманність, безумовна повага до особистісного життя, компетентність.

Соціально-психологічна підтримка в ЧТЕІ ДТЕУ здійснюється в двох напрямках: соціальна та психологічна. За напрямки відповідає соціолог/психолог.

Основний фокус соціально-психологічної підтримки в ЧТЕІ ДТЕУ спрямовано на:

- збереження та зміцнення психічного та соціального здоров’я здобувачів освіти;

- надання психологічної і соціально-педагогічної допомоги всім учасникам освітнього процесу;

- сприяння особистісному, інтелектуальному, фізичному і соціальному розвитку здобувачів вищої освіти шляхом доповнення сучасних методів навчання та виховання ефективними психолого-педагогічними технологіями; сприяння забезпеченню психологічної безпеки;

- сприяння вирішенню освітніх і виховних завдань, професійної гнучкості студентів, формуванню соціальної компетентності як передумови ефективної соціалізації молоді;

- надання допомоги здобувачам вищої освіти у визначенні своїх можливостей з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей; соціально-психологічний супровід осіб різних соціальних категорій;

- надання допомоги кураторам та викладачам у вихованні студентів та формуванні у них принципів взаємодопомоги, толерантності, відповідальності, впевненості у собі, здатності до активної соціальної взаємодії.

Принципи діяльності:

- дотримання прав людини;

- науковість, цілісність і наступність, професійна компетентність та відповідальність;

- індивідуальний підхід;

- конфіденційність;

- доступність соціально-педагогічних та психологічних послуг (допомоги);

- міждисциплінарність, комплексність і системність у здійсненні професійної діяльності;

- добровільність;

- емпатійність;

- дотримання норм професійної етики.

Основними напрямками діяльності є діагностика (виявлення причин труднощів у навчанні та психологічній адаптації; вивчення та визначення потенційних можливостей в освітньому процесі, професійному самовизначенні); соціально-психологічна профілактика – сприяння повноцінному розвитку особистості студентів і студентських груп, сприяння здоровому способу життя; попередження особистісних та міжособистісних проблем, соціально-психологічних конфліктів тощо; корекція (усунення виявлених труднощів соціально-психічного розвитку здобувачів вищої освіти); консультування (індивідуальна та групова робота, яка має на меті опрацювання запитів учасників освітнього процесу); зв’язки з громадськістю (спрямованість на співпрацю між окремими особами, колективами, соціальними групами); медіаторство; формування у студентів та співробітників високого рівня соціальної та психологічної культури; надання психолого-педагогічної допомоги студентам, які перебувають у кризовій ситуації (постраждали від соціальних, техногенних, природних катастроф, перенесли тяжкі хвороби, стреси, переселення, зазнали домашнього насильства, булінгу тощо) з метою адаптації до умов навчання і життєдіяльності (за потребою); підтримка та розвиток волонтерського руху в студентському середовищі.

До основних завдань належать:

- проведення із залученням фахівців навчально-наукових заходів з актуальних соціально-психологічних питань супроводу навчально-виховного процесу, впровадження інклюзії;

- організація та проведення спільно з іншими структурними підрозділами індивідуальних та групових практичних занять (консультацій, тренінгів), спрямованих на особистісний та професійний розвиток, самовдосконалення, психологічну підтримку студентів і викладачів;

- проведення анкетування і тестування студентів та викладачів та інших учасників освітнього процесу;

- організація спільно з іншими структурними підрозділами діяльності студентських активностей, спрямованих на різносторонній розвиток та урізноманітнення студентського життя у позанавчальний час;

- організація та проведення спільно з іншими структурними підрозділами профорієнтаційних заходів, що сприяють свідомому професійному самовизначенню потенційних абітурієнтів та консультування з питань успішного професійного вибору старшокласників та їхніх батьків;

- підвищення психологічної культури усіх учасників навчально-виховного процесу, гармонізація стосунків у студентських і викладацьких колективах;

- протидія булінгу, мобінгу, кібербулінгу, харасменту, проявам неетичної поведінки та дискримінації, допомога у розв’язанні конфліктів.

Запити серед учасників освітнього процесу формуються через особистий контакт, через скриньку довіри, або анонімний електронний запис на індивідуальні консультації психолога.



Телефон довіри: (0372) 51-11-58, або (0372) 52-24-24

Скринька довіри: 1 корпус (поверх 1 та 3)

Кабінет психолога: 1 корпус, ауд. 325

Під час карантину прийом(консультування) ведеться онлайн!







Етичний кодекс психолога





Види психологічного насильства





Перша психологічна допомога





Популярні запитання до психолога





Протидія булінгу




Як убезпечити себе та близьких в період військового часу





Безпека в цифровому середовищі - необхідні навички сучасності




Навчальний відділ